Tuesday, August 2, 2011

Ramadhan.....yang Ku Nantikan

Hari ini,1st day aku berpuasa di bulan Ramadhan....Alhamdulillah,tahun ni aku dapat puasa dengan family aku di rumah....Fuuhhhh! Lama betul aku tunggu saat ni, mana taknya,sejak aku sekolah asrama masa Form 4,aku tak dapat nak berbuka puasa dengan family,maklumlah...jauh daripada rumah.... Tapi,yang paling best,solat tarawih di masjid area rumah aku...alhamdulillah,walaupun solat tarawih dah start buat semalam lagi,tapi orang ramai berpusu-pusu untuk menunaikan solat tarawih yang hanya dilakukan di bulan Ramadhan...

Banyak kelebihan yang ada di bulan Ramadhan,penghulu segala bulan....Kita selalu dengar,bulan ini lah,pintu-pintu syurga akan terbuka seluas-luasnya,pintu-pintu neraka akan tertutup rapat-rapat,dan musuh kita yang paling nyata,SYAITAN akan dibelenggu...Pahala kita pula akan dilipat berganda-ganda...Jadi,aku nak ajak diri aku dengan members untuk tambahkan amalan-amalan yang baik,kurangkan amalan-amalan yang buruk...

1 comment:

nabillah sapar said...

nabillah sapar like this.
hahaha..